Vår behandling av dina
personuppgifter
Du har blivit hänvisad hit för att Öckeröborgen AB såsom personuppgiftsansvarig, med underliggande dotterbolag såsom personuppgiftsbiträden till Öckeröborgen AB, behandlar personuppgifter om dig.
Detta gör vi för att du är en viktig person för oss och vår verksamhet. Behandlingen sker i enlighet med gällande regelverk, inklusive dataskyddsförordningen (”GDPR”) samt vad som i övrigt anges nedan. Har du frågor eller funderingar kring hur vi behandlar dina personuppgifter eller vill ha rådgivning kring dataskydd och integritetsfrågor är du välkommen att kontakta oss, se kontaktuppgifter nedan.
Utöver att säkerställa att vår behandling av dina personuppgifter är korrekt och transparent i förhållande till dig strävar vi alltid efter att hålla en hög säkerhetsnivå vid all behandling av personuppgifter där vi löpande bedömer och tar hänsyn till såväl teknisk som organisatoriska risker för att på bästa sätt skydda dina personuppgifter från obehörig åtkomst, användning, förändring och radering.
För förtydligande agerar Öckeröborgen AB personuppgiftsansvarig för all behandling av dina personuppgifter som refereras till i denna integritetspolicy, förutom behandling av personuppgifter i relation till dig som söker arbete hos något av Öckeröborgen AB:s underliggande dotterbolag. Underliggande dotterbolag till Öckeröborgen AB som du kan komma i kontakt med agerar i förekommande fall som personuppgiftsbiträden till Öckeröborgen AB i relation till de personuppgiftsbehandlingar som nämns i denna integritetspolicy. När du söker arbete hos ett av Öckeröborgen AB:s underliggande dotterbolag behandlar dessa dina personuppgifter i egenskap av personuppgiftsansvarig. Se mer information under Avsnitt 2 och hos det bolag du söker arbete hos.
Innehåll
Vår behandling av dina personuppgifter beskrivs nedan i tre olika avsnitt, varav en eller flera kan komma att beröra dig beroende på vilken relation du har till oss, följt av en generell beskrivning av hur och vad du kan kontakta oss om angående vår behandling av dina personuppgifter.
I Avsnitt 1 – Nätverkande, marknadsföring och kunskapsutbyte beskrivs den personuppgiftsbehandling som sker i samband med att vi kommunicerar och upprätthåller våra kontaktnät för marknadsföring och kunskapsutbyte samt för hantering av våra leverantörer.
I Avsnitt 2 – Arbetssökande riktar vi oss till dig som har eller planerar att skicka in en jobbansökan till Öckeröborgen AB. Vi ger även vidare information riktad till arbetssökande till något av Öckeröborgen AB:s underliggande dotterbolag.
I Avsnitt 3 – Kunders och kundrepresentanters personuppgifter i samband med nykundsregistrering och utförande av uppdrag/service redogör vi för hur vi hanterar dig som kund i egenskap av representant för ett bolag eller en annan verksamhet.
I Avsnitt 4 – Generell information och dina rättigheter kan du läsa mer om vilka som kan få tillgång till dina uppgifter, vilka rättigheter du har som individ samt hur du kan kontakta oss för att få veta mer.
Avsnitt 1 – Nätverkande, marknadsföring och kunskapsutbyte
Varför vi behandlar (Ändamål)
Vi behandlar dina uppgifter för att upprätthålla våra kontakter och nätverk för att hålla vår kunskap och information om dig uppdaterad och aktuell, samt för att marknadsföra våra tjänster och för att kunna förse dig med relevant innehåll i form av inbjudningar, SMS eller annan typ av information som du önskar.
Hur vi behandlar
Vi samlar in uppgifterna och sammanställer dem, bl.a. baserat på vilken typ av tjänster och produkter vi bedömer att du är intresserad av. I samband med utskick och inbjudningar använder vi oss av externa leverantörer för teknisk funktionalitet inom ramen för de angivna ändamålen, såsom exempelvis utskick av mejl.
Vad vi behandlar
Vi behandlar de personuppgifter som lämnas till oss. Det kan vara namn, e-postadress, telefonnummer, postadress, födelsedatum, och/eller annan information som du lämnat till oss eller i övrigt är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig.
Rättslig grund – Berättigat intresse
I den behandling vi redogör för ovan tar vi hänsyn till och väger ditt intresse av integritet i förhållande till vårt intresse och ändamål (såsom det anges ovan) i att utföra behandlingen. Vi gör då en avvägning mellan dessa intressen i vilken vi tar hänsyn till såväl positiva som negativa effekter och drar slutsatsen att vårt intresse är berättigat.
Rättslig skyldighet
Bokföringslagen ställer även krav på oss ifråga om redovisning och fakturering.
Insamling och utlämnande
Uppgifterna vi har om dig är primärt insamlade från dig. Vi delar med oss av uppgifterna endast till sådana leverantörer som behövs för utförande av de behandlingar, och inom ramen för de ändamål som anges ovan. Exempelvis:
- Betallösningar (kortföretag, banker och andra betaltjänstleverantörer).
- Marknadsföring (via reklambyråer, webb/mediabyråer och därtill kopplad distribution samt sociala medier).
- IT-tjänster (företag som hanterar nödvändig drift, teknisk support och underhåll av våra IT‑lösningar).
Lagringsperiod
Vi lagrar dina uppgifter endast så länge som vi bedömer det berättigat med hänsyn taget till vad som anges ovan om laglig grund och ändamål, i det här fallet två år från det att vi senaste hörde från dig.
Avsnitt 2 – Arbetssökande
Nedan information avseende personuppgiftsbehandling riktar sig till dig som har eller planerar att skicka in en jobbansökan till Öckeröborgen AB, då Öckeröborgen AB är personuppgiftsansvarig för sådan behandling.
Om du har eller planerar att skicka in en jobbansökan till något av Öckeröborgen AB:s underliggande dotterbolag är respektive underliggande dotterbolag personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i ansökningsprocessen. Eftersom ansökningsprocessen är likartad inom samtliga koncernbolag, behandlar respektive underliggande dotterbolag dina personuppgifter på ett liknande sätt som beskrivs i tabellen nedan.
För mer detaljerad information om hur just dina personuppgifter behandlas inom den specifika ansökningsprocessen, vänligen kontakta det bolag du söker arbete hos.
Varför vi behandlar (Ändamål)
Vi behandlar dina uppgifter för att hantera din ansökan och för att kunna bedöma, jämföra och matcha mot de behov vi har av resurser.
Vi lagrar dina uppgifter såsom anges nedan för att kunna återkoppla till dig om ett nytt behov uppstår inom tiden för lagringen.
Hur vi behandlar
Vi sammanställer den information du skickat och jämför med andra kandidater samt med våra behov. I ett senare skede i processen skickar vi ut en förfrågan via vårt digitala referensverktyg, där du får möjlighet att ange referenser som vi sedan kontaktar för att komplettera och bekräfta informationen.
Vad vi behandlar
Primärt behandlar vi den information du skickat till oss i din ansökan, dvs. dina kontaktuppgifter, ditt CV och dina svar på urvalsfrågorna. Vi kompletterar denna information med uppgifter från de referenser du anger i samband med att vi skickar ut en förfrågan via vårt digitala referensverktyg. Detta gör vi för att få en så ändamålsenlig bild som möjligt av dig som kandidat.
Rättslig grund – Berättigat intresse
I den behandling vi redogör för ovan tar vi hänsyn till och väger ditt intresse av integritet i förhållande till vårt intresse och ändamål (såsom det anges ovan) i att utföra behandlingen. Vi gör då en avvägning mellan dessa intressen i vilken vi tar hänsyn till såväl positiva som negativa effekter och drar slutsatsen att vårt intresse är berättigat.
Insamling och utlämnande
Uppgifterna vi har om dig samlas primärt in från den information du skickar till oss. Senare i processen kan det bli aktuellt att komplettera den med information från referenser. Du kommer i så fall att bli ombedd att ange dina referenser. Vi delar inte med oss av din ansökan om vi inte särskilt frågat om det.
Lagringsperiod
Vi lagrar dina uppgifter endast så länge som vi bedömer det berättigat med hänsyn taget till vad som anges ovan om laglig grund och ändamål, i det här fallet 24 månader från tiden för din ansökan (såvida du inte begär annat, vilket vi naturligtvis respekterar). Om du blir anställd av oss kommer uppgifterna i din ansökan lagras och behandlas i enlighet med vad som anges i vår policy för behandling av anställdas personuppgifter, vilken endast tillhandahålls våra anställda.
Avsnitt 3 – Kunders och kundrepresentanters personuppgifter i samband med nykundsregistrering och utförande av uppdrag/service
Varför vi behandlar (Ändamål)
Vi behandlar uppgifterna för att möjliggöra sedvanlig kundadministration och för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig, utföra och administrera uppdraget, för att hantera behöriga för inträde i våra lokaler, för att tillvarata dina intressen, för redovisnings- och faktureringsändamål.
Uppgifterna kan också användas för affärs- och metodutveckling, marknadsanalys, statistik och riskhantering
Hur vi behandlar
Vi samlar in uppgifterna och stämmer av mot våra register, sparar i våra system för projekt- och fakturahantering.
Vi sammanställer även uppgifterna i våra system för kundvård.
Vad vi behandlar
Uppgifterna vi behandlar om dig är de uppgifter du lämnar till oss som är av relevans för vår relation med dig som kund. Det kan vara namn, e-postadress, telefonnummer, postadress, födelsedatum, och/eller annan information som du lämnat till oss eller i övrigt är nödvändig för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig.
Rättslig grund
Rättslig skyldighet
Bokföringslagen ställer krav på oss ifråga om redovisning och fakturering.
Berättigat intresse
Utöver den behandling som är nödvändig för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter sker även viss behandling med stöd av ett berättigat intresse.
Vi tar däri hänsyn till och väger ditt intresse av integritet i förhållande till vårt intresse och ändamål (såsom det anges ovan) i att utföra behandlingen. Vi gör då en avvägning mellan dessa intressen i vilken vi tar hänsyn till såväl positiva som negativa effekter och drar slutsatsen att vårt intresse är berättigat.
Insamling och utlämnande
Uppgifterna vi har om dig är primärt insamlade direkt från dig. I samband med antagande av ny kund kan vi behöva samla in uppgifter från publika register såsom allabolag.se, UC AB och motsvarande för att komplettera och bekräfta uppgifterna vi fått från dig om den verksamhet du representerar samt om dig som person och andra representanter för verksamheten.
Vi kommer inte att lämna ut personuppgifter till utomstående annat än i de fall då (i) det särskilt överenskommits mellan oss och dig, (ii) då det inom ramen för ett visst uppdrag är nödvändigt för att tillvarata dina rättigheter, (iii) om det är nödvändigt för att vi skall fullgöra lagstadgad skyldighet eller efterkomma myndighetsbeslut eller beslut av domstol, eller (iv) för det fall vi anlitar utomstående leverantörer som utför uppdrag för vår räkning. Uppgifterna kan komma att lämnas ut till domstolar, myndigheter, motparter och motpartsombud om det är nödvändigt för att tillvarata dina rättigheter.
Lagringsperiod
Vi lagrar dina uppgifter endast så länge som vi bedömer det berättigat med hänsyn taget till vad som anges ovan om laglig grund och ändamål. Om du avslutar en affärsrelation med oss tar vi bort dina personuppgifter så snart vi kan.
Avsnitt 4 – Generell information och dina rättigheter
Du har rätt att, i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning, när som helst begära tillgång till de personuppgifter som behandlas om dig. Du har också rätt att få felaktiga personuppgifter om dig rättade, att begära radering av dina personuppgifter eller begränsning av vår behandling av dina personuppgifter, utöva din rätt till dataportabilitet och invända mot behandlingen av dina personuppgifter.
Om behandling baseras på samtycke har du rätt att när som helst dra tillbaka ditt samtycke till behandlingen.
Om du vill utöva någon av dina rättigheter, vänligen kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan.
Du har även rätt att när som helst inge klagomål till tillämplig tillsynsmyndighet (Integritetsskyddsmyndigheten, imy.se) om du anser att dina personuppgifter inte behandlas i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning.
Öckeröborgen AB
Registrator
Lammholmsvägen 2
475 31 Öckerö