Tjänsten som inköpare ingår i logistikteamet som består av sex personer. Arbetsuppgifterna består främst av inköp av material och utrustning till nyproduktion, reparentavdelning och eftermarknad.

Kompetenskrav

Som inköpare hos oss är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och är van vid att arbeta både självständigt och i grupp, stundvis i högt tempo. Tjänsten innebär mycket kontakt med leverantörer, såväl svenska som utländska. Vi ser det som en merit om du arbetat i affärssystemet Pyramid, där du kommer att göra stora delar av inköpen, men viktigast är att du har erfarenhet av arbete med sedvanliga inköpssystem. Vi tror att du är snabblärd, nyfiken och med intresse för teknik.

Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse. Vikariatet kommer att vara i 6-8 månader men företaget är inne i en expansiv fas och det finns goda möjligheter till fortsatt arbete inom koncernen när vikariatet är över.

Körkort minimum klass B samt svenska och engelska i tal och skrift är ett krav

Ansökan och övrig information

Ansökan bestående av ett personligt brev och ditt CV mailar du till personal@swedeship.se

Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – vänta därför inte med att söka jobbet!

Hans Axelsson inköpsansvarig     0304-679527

Martina Lundqvist HR-ansvarig   0304-679503